O Tennebris

MIASTO TENNEBRIS

Status: niezależne
Liczba ludności: nieznana (ponad 3 mln)
Stan polityczny: ciągłe zamieszki
Śmiertelność: bardzo wysoka
Stopień skażenia terenu: krytyczny
Bezpieczeństwo: żadne


OPIS:
Co by było, gdyby tak wepchnąć Śródziemie, albo inny Zasiedmiogórogród w XXI wiek, dać mu broń jądrową, amfetaminę, kiepskie porno i kryzys gospodarczy?
Co by było, gdyby przenieść się do miasta, w którym krasnoludy pielęgnują swoje lobby, na ulicach gwałciciele i złodzieje są najmniejszym problemem, a ludzie są grupą, której ciężko idzie walka o swoje prawa? Władza wymyka się z rąk rządzącej Rady, gdy wzburzony lud zaczyna protestować przeciwko jej despotycznej władzy, zaczynają się zamieszki. W Tennebris ciężko przeżyć bez ostrego noża, tu wygrywa silniejszy, sprytniejszy, lepiej ustawiony, albo szybciej podrzynający gardła. Kilka miesięcy temu ustanowiono stan wojenny, a buntownicy giną w czasie publicznych egzekucji – jak za starych, dobrych czasów. 
Tennebris, jedno z bardziej ludnych i hałaśliwych miast tego świata, nigdy nie było ani przyjemne, ani spokojnie. Niegdyś wypełnione milionem kominów hut i fabryk, po których większości do dziś zostało tylko niezbyt czyste powietrze i niezbyt urodziwy krajobraz. Wielkie, groźne, obleczone kokonem smogu miasto do niedawna pod władzą despotów, wyrywa się na wolność spod jakiejkolwiek władzy. Coraz trudniej powstrzymać chaos, jaki zaczyna zapadać w mieście. Ci, którzy mogli i dali radę, wyjechali, inni zostali. Zapanowanie nad miejscem takim jak Tennebris nigdy nie było rzeczą łatwą. Z własnego doświadczenia wiemy, że w niezły burdel można osiągnąć bez uczestnictwa klątw, skłóconych ras, elfów-polityków, zaklęć szpiegujących i bojowych, trzygłowych psów. Ulice stały się areną walk zwaśnionych klanów i ras, morderstwa normalnością, życie w względnym spokoju przywilejem. Okazuje się, że życie w tak fantastycznym świecie nie jest wcale tak bajkowe, jak myśleliśmy.

Tennebris to jedno z największych miast potężnego państwa Iteariem, przewyższającego zarówno terytorium, jak i liczbą ludności wszystkie inne na całej ziemi. Niestety, dobre chwile ma już za sobą. Skończyły się czasy, gdy złotołuskie smoki kradły owce, krasnoludy pracowały w swoich kopalniach, a ludzie z okolicznych wsi zjeżdżali się na dzień targowy do niewielkiego, ale bogatego miasteczka o nazwie Tennebris. Minęły stulecia, Iteariem stawiał człowo kolejnym problemom – wojnom, buntom i przewrotom, lecz do dzisiaj nie było jeszcze tak źle. Największe metropolie Iteariemu najpierw osiągnęły częściową autonomię, później zaczęły wprowadzać swoje rządy. Nowa Rada, choć usilnie stara się trzymać wszystkich za pysk, widocznie sobie nie radzi. Zaczynają się problemy.


RASY:
Elfy – istoty wysokie, dostojne, o długich włosach i uszach. Elfy to dobrzy manipulatorzy, artyści, mówcy. Są niezwykle dumne i uparte. W całym Iteariemie istnieją wsie zamieszkane tylko przez elfy, ponieważ te najbardziej cenią sobie swoje towarzystwo. Jednak gotowe są je porzucić dla sławy i wielkiego świata, gdzie również idealnie się odnajdują. Najczęściej politycy, bądź pracownicy mediów, artyści.

Krasnoludy

Driady – tylko kobiety. Wizualnie nie różnią się wiele od ludzi, bo są z nimi bardzo blisko spokrewnione, czego  uparcie się wypierają. Nigdy do końca nie zasymilowały się z resztą społeczeństwa. Trzymają się z dala od centrów miast, często mieszkanki wsi i lasów. Ogrodnictwo, projektowanie ogrodów, ochrona środowiska, weterynaria etc. zostały całkowicie zdominowane przez driady.

Gnomy – stworzenia wzrostem podobne krasnoludom, ale bez bród, często również łyse, z ogromnymi nosami. Sprytne, przedsiębiorcze, bardzo inteligentne. Świetni konstruktorzy, matematycy, ekonomowie. Właściciele wielkich przedsiębiorstw.

Orki

Zmiennokształtni

Czarownice – są nazywane różnie; magowie, czarownice, wiedźmy etc. Częściej kobiety niż mężczyźni. Działają na różny sposób, jedne wypowiadają zaklęcia, drugie operują energią, trzecie ważą eliksiry.  Choć tak naprawdę są ludźmi z magicznymi umiejętnościami, wypierają się tego, forsując ustawę o uznaniu czarownic za oddzielną rasę. Niechętnie wiążą się z ludźmi, łącząc się z innymi rodami naznaczonymi magią. Zajmują się usługami magicznymi, wróżbiarstwem… oraz różnymi przekrętami.

Wampiry –  wizualnie trudne do odróżnienia od ludzi, można je poznać po jaśniejszej cerze, błyszczących w ciemności oczach, szybszych ruchach, chłodnym ciele. Można zabić je kołkiem, przez ucięcie głowy, światłem słonecznym, w stosunku do lamp UV i srebra pozostają niewzruszone.  Oficjalnie uznawane za chorych ludzi, którym, tak jak wilkołakom należy współczuć, ale jednocześnie większość zbrodni w mieście zwalana jest na przedstawicieli tego gatunku. Przemiana (odbywająca się poprzez wymianę krwi) jest zakazana przez prawo. Wampiry muszą rejestrować się w odpowiednich urzędach, z czym wiąże się ciągła kontrola, ale też przydział krwi – ledwie starczający na przetrwanie. Duża część wampirów żyje w ukryciu.

Wilkołaki – przez większą część miesiąca podobne ludziom, w trakcie pełni przyjmują formę humanoidalnych bestii. Znacznie silniejsze od ludzi. Nie panują nad sobą, mordują każdego na swojej drodze. Wrażliwi na tojad i srebro. Polityka państwa wobec nich jest podobna jak wobec wampirów, a ma za zadanie powstrzymanie rozpowszechniania się klątwy i kontrolę zarażonych już osobników. Każdy wilkołak zmuszony jest do rejestracji w urzędzie i posiadania w domu odpowiednio odizolowanego pomieszczenia do przeczekiwania przemiany, bądź też udania się do takiego miejsca stworzonego przez Radę.

Ludzie - to rasa, która swe najlepsze czasy ma już dawno za sobą. Choć ludzie dominowali w Iteariemie przez setki lat, teraz stanowią mały procent społeczeństwa i z trudem walczą o swoje prawa. Ze względu na krótki żywot, niewielką siłę, brak szczególnych przystosowań do żadnej pracy, niechętnie zatrudniani, traktowani jako gorszy gatunek.

Demony

Anioły - skrzydlate istoty, wysłannicy dobra, rzecz jasna nieśmiertelne. Wokół Aniołów narosło całkiem sporo mitów, jakoby były one nieskalanie szlachetne i miłujące ludzi oraz wszelakie osoby, które wyrażają żal nad swymi złymi uczynkami. Odwieczni wrogowie demonów. Prawdą jednak jest, że Anioły, jak pozostałe istoty, składają się z zalet i wad i nie jest powiedziane, których będzie zdecydowana przewaga. Anioł, bowiem może być w gruncie rzeczy okropnie niesympatyczny, chociaż broni sprawiedliwości i słabszych. Anioł sam wybiera na ile chcę kochać, ale często musi, bez prawa wyboru, zawsze stawać po stronie dobra…, jeżeli nie chcę przekształcić się w demona, a wielu Aniołów uważa to za straszną hańbę i broni się przed tym rękami, nogami i… skrzydłami.
Jak rozpoznać Anioła? No cóż, są to istoty niebotycznie wysokie i, z reguły górują nad pozostałymi. To wszystko. Pozostałe cechy Anioł maskuje i nie ujawnia na pierwszy rzut oka. Anioły są posiadaczami imponujących skrzydeł, niekoniecznie białych, które dwa razy je przewyższają, co ma swój cel. Otóż, w razie ataku może on się nimi całkowicie osłonić, a także drugą osobę, jeżeli ma za zadanie kogoś uratować. Skrzydła umożliwiają także szybkie poruszanie się w przestrzeni powietrznej. Tak poza tym, Anioł jest odporny na sztuczki manipulacyjne, ale nie jest powiedziane, że nie da się go zwieść jakąś przekonującą gadką. Jad wampirów, czy ugryzienie wilkołaków nie robi im większej krzywdy, ale osłabia na parę godzin, co może przeszkodzić im w osiągnięciu zwycięstwa w danej sprawie. Same mogą korzystać w walce ze swojej nadludzkiej siły oraz poznać myśli i uczucia drugiej osoby. Z rzadka widuje też przeszłość, teraźniejszość lub przyszłość. Obecnie, większość Aniołów należy do specjalnej organizacji, zwanej powszechnie „Szeregi Mglistych Skrzydeł”. Nikt nie wie, czemu to się tak nazywa, warto skupić się na tym, że organizacja działa od dobrych kilku lat i rekrutuje najlepsze anioły do pomocy państwu. Zadaniem takiego rekrutowanego jest pilnowanie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli tam, gdzie nie radzi sobie zwykła policja. Każdy Anioł może być zwerbowany do szeregów, ale nie każdy musi przestąpić ich progi.   (autor: Kai Avila) 

Nefilim

[Z czasem lista będzie uzupełniania. Nie jest to żadne ograniczenie, a jedynie propozycje - można tworzyć postacie innych ras - dragonitów, trolle, koboldy, jaszczuroczłeki etc]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz